Sunday 22 May 2011

jalan ampang

lama sudah tidak update blog ni bukan disebabkan tiada cerita tetapi rasa malas amat sangat untuk menaip. di sebabkan merindui blog ni hari ni saya update kan satu cerita.

pada hari jumaat yang lepas selepas sembahyang jumaat saya hendak pergi ke wisma asli di jalan ampang terlihat   beberapa lori polis dan FRU di depan kedutaan Australia.. pada masa tu memang rasa hairan sekali selepas beberapa minit kemudian tiba-tiba orang semakin ramai berkumpul dan bertambah hairanlah saya ketika itu. kebanyakkannya hampir semua orang melayu yang berkumpul. laungan pergi balik lynas berkumandang barulah jelas apakah sebabnya. parti pakatan rakyat membuat demontrasi.( owh.. silap PAS sebenarnya kerana bangsa lain boleh dikira dengan jari so bukanlah PR empunya demontrasi.).


gambar2 orang yang membuat demo di depan kedutaan Australia membantah LYNAS tetapi malangnya melayu sahaja yang pergi mana bangsa lain?? sorak kat belakang je ke? 


hand out yang diberi di kala tengah riuh.


video2 mereka :



sayangnya ketika perhimpunan ni tiada pun bangsa lain yang hendak ke depan mungkin bangsa lain banyak duduk lepak di KLCC dari berhimpun  dalam hujan. tidak menunjukkan parti ni satu perpaduan. kita fikir-fikirkan lah. 


No comments:

Post a Comment